banner462
“Sen bakma benim namaz kılmadığıma, benim kalbim temiz!” Günahlara karşı gayet rahat olan fakat ibadetlere, özellikle namaza karşı mesafeli duranların çok sıkça dile getirdikleri sloganik bir ifadedir bu. Hem günahlar karşısında rahat hem de ibadetlere soğuk fakat kalbi de ter temiz! Sanki kalb, bir eşya gibi deterjanla yıkanıp pir-ü pak oluyor. Kalbin temizliği neyle ve nasıl olur sizce? Ya da kalbi paslandıran ve kirleten nedir? Ne yapılırsa kalp temiz olur,  ne yapılırsa kalp kirlenir?

Bu sorularımıza net cevabı Efendimiz (sav) şöyle veriyor: "Mü'min bir günah işlediğinde kalbinde siyah bir nokta oluşur. Eğer tevbe edip günahı bırakır ve Allah'tan af ve bağışlanma dilerse kalbi cilalanır. Eğer tevbe etmeyip günahına günah eklerse siyah noktalar çoğalır ve sonunda kalbini (katran kesilerek)kaplar. Yüce Allah'ın ‘Hayır, onların işleyip kazandıkları şeyler, kalplerinin üzerine pas olmuştur’  âyetinde bahsettiği pas işte budur. " (Sünen-i Tirmizî)

İnsan günah işleyince, kalbinde bir siyah nokta belirir. Tövbe ile hemen onu silmezse, o nokta kalbinde öylece kalır. Sonra ikinci bir günah işlerse, kalbinde bir nokta daha belirir.” (İbn Mace, Zühd 29)

Demek ki  günah işleyip de tevbe etmeyerek günahında israr edenin kalbi temiz falan olmuyor. Ya? Aksine katran kesiliyor.

Tersinden düşünelim. Kalbi pastan koruyup cilalandıran, parlatan nedir? Kalbi temiz tutan günahlara mesafeli olmadır.  Kalbin cilası günaha tevbe edip ibadetlere sarılmakla olur.Kısa ve net ifade ile belirtecek olursak “kalbin cilası ibadetlerdir.“ Kalp temizliği ibadetle olur. Kalp temizliği namazla olur. Namazsız kalp temiz olmaz, olamaz. Çünkü namaz kılmamak günahtır, haramdır. Namaz kılmamak günah olduğuna göre, günah işleyip de tevbe  etmeyen ve bu günahında ısrar eden kişinin kalbi katran kesileceğine göre nasıl olur da namaz başta olmak üzere diğer ibadetlere serin olan kişinin kalbi temiz olur? Elbette olamaz.

 Diğer taraftan beden ülkesinin başkenti kalptir. Dolayısıyla o nasıl olursa bedenin diğer azaları da öyle olur. Başkente hakim olan taşraya da hakim olur. O yüzden kalbte neler olduğu önemlidir.“ Bedende bir et parçası vardır ki, o iyi olursa bütün beden iyi olur, bozuk olursa bütün beden bozuk olur.Dikkat edin o kalptir“  (Buhari, İman,34) hadis-i şerifi bu hahikate işaret ediyor. İmanın mahalli kalptir.İbadetlerimizin temeli olan niyetin de mahalli yine kalptir.

Büyük duruşma günü insana sadece kalb-i selime sahip olmanın  fayda vereceğini de bir kenara not edelim: “ O gün, ne mal fayda verir ne de evlât.Ancak Allah'a kalb-i selîm (temiz bir kalp) ile gelenler o günde fayda bulur“. (Şuara 26/88-89)

Misafir Avatar
İsminiz
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×

banner370

banner375

banner379

banner373

banner376

banner398

banner377

banner149

banner378